donderdag 26 juni 2014

Stuitend






































Eigenlijk wil ik me niet meer boos maken, zeker niet over losse flodders van politici. Maar zo’n VVD’er Sjoerd Potters maakt het ergste in je wakker.

Ik vloek niet vaak, maar nu past een welgemeend godverdomme. Sjoerd Potters, onbekend backbencher van de VVD Kamerfractie vindt dat bijstandstrekkers de eerste maand niet meteen met vakantie mogen. Zeker niet een maand lang.

Het lijkt onschuldige bezorgdheid, maar het is het niet. Daar moet ie over nagedacht hebben. Zo van, als ik Marokkanen noem als uitvreters die de bijstand gebruiken om prinsheerlijk in het thuisland de bloemetjes buiten te zetten, krijg ik de hele goedgemeente over me heen. Dus noem ik ze niet.

Nee, ik zeg gewoon dat wie in de bijstand komt niet meteen een maand met vakantie mag naar het buitenland. Nu kom je doorgaans niet zomaar in de bijstand als je geen werk meer hebt. Voor de meesten onder ons geldt dat ze eerst de ww in gaan. Alleen als je uit een kansloos tijdelijk baantje op straat komt te staan, wacht soms de bijstand.

En wie in de bijstand komt heeft doorgaans niet veel geld te makken. Zeker niet voldoende om een maand in het buitenland te verkeren. Waar heeft Potters het dan over? Daar hoef je geen helderziende voor te zijn.


Potters heeft het stomweg over allochtonen. Die hebben familie in het buitenland. En hebben vaak de meest kansloze baantjes waar ze geen ww-recht kunnen opbouwen. Het is stuitend zo stiekem een groep te kijk te zetten. Dan denk je elke keer dat het niet erger kan en dan komt zo’n lafaard zo in de krant. Het is buitengewoon laag. Getver, op zo’n partij stemmen ook nog fatsoenlijke mensen. Tja, wat heet fatsoenlijk hier nog?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten